Közérdekű adatok
Szervezeti, személyzeti adatok
Irányító/fenntartó szervek.
Fenntartó:
Kulturális és Innovációs Minisztérium | |
Székhely: | 1054 Budapest, Szemere u. 6. |
Postai cím: | 1884 Budapest, Pf. 1. |
Ügyfélszolgálati e-mail: | ugyfelszolgalat@kim.gov.hu |
Sajtókapcsolat: | sajto@kim.gov.hu |
Középirányító szerv:
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal | |
Székhely: | 1089 Budapest, Kálvária tér 7. |
Postai cím: | 1437 Budapest, Pf: 760. |
Telefon: | (06-1) 303-9300 |
WEB: | www.nive.hu |
E-mail: | szakkepzes@nive.hu |
Munkáltató:
Baranya Vármegyei Szakképzési Centrum | |
Székhely: | 7622 Pécs, Batthyány u. 1-3. |
Postai cím: | 7622 Pécs, Batthyány u. 1-3. |
Telefon: | +36-70-199-3528 |
E-mail: | info@szakkepzesbaranya.hu |
Adószám: | 15832104-2-02 |
Statisztikai számjel: | 15832104-8532-312-02 |
Szakágazat: | 853200 |
OM azonosító: | 203049 |
Feladatellátási hely:
Baranya Vármegyei SZC Garai Miklós Technikum és Szakképző Iskola | |
Székhely | 7800 Siklós Iskola u 10/a |
Postai cím: | 7800 Siklós Iskola u 10/a |
Telefon: |
+36/70/3992837 |
E-mail: | garai.siklos@gmail.com |
Igazgató | Mikola Lajos József |
Általános igazgatóhelyettes: | Stölkler Melinda |
Szakirányú oktatásért felelős igazgatóhelyettes: | Gali Krisztina |
Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
Intézményünk képzési típusa:
- Szakképző iskolai képzések nappali rendszerben 3 éves szakmai vizsgára felkészítő képzés
- Érettségire felkészítő kétéves képzés
- Érettségi utáni szakmai végzettséget adó kétéves technikusi képzés
- Felnőttek szakmai képzése, oktatása
Célkitűzéseink:
A célkitűzések meghatározásánál a következő szempontokat vettük figyelembe:
- A törvényes működés érdekében az intézmény működését meghatározó jogszabályokat;
- A fenntartó által meghatározott feladatok maradéktalan teljesítését;
- A Baranya Vármegyei Szakképzési Centrum, mint munkáltató iránymutatásait az előírt feladatok végrehajtására, a szakmai feladatok teljesítésére, a gazdaságosság szem előtt tartása mellett;
- Az aktuális tanévben a szakirányú oktatás megszervezése a duális képzőhelyek bevonásával történik
- A duális képzőhelyekkel való együttműködés megszervezése, a kapcsolattartás rendjének és formáinak kialakítása, bővítése
- „A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése” című projekt újragondolt célkitűzéseit, irányelveit, különös tekintettel a jó gyakorlatok továbbvitelére;
- A köznevelés tartalmi fejlesztésére vonatkozó dokumentumokat (kerettantervek, tanmenetek, tankönyvek változásai)
Különösen fontosnak tarjuk:
- A duális képzőhelyekkel a kapcsolattartás formáinak és rendjének kialakítását
- Az országos mérés-értékelés feladatinak határidőre történő minőségi elvégzését (Kompetencia, Netfit, érettségi vizsga, szakmai vizsga, ágazati alapvizsga);
- Az országos mérésből adódó feladatok elvégzését: a kompetenciamérések eredményeinek elemzését, az erősségek és a beavatkozási területek meghatározását;
- Képzési szerkezet, tehetséggondozás, intézmények közötti együttműködés területeinek meghatározását, az eredményesség növelése érdekében tett lépéseket;
- Intézményfejlesztési stratégia összehangolását az országos, regionális és helyi stratégiákkal;
- Oktatók, szülők és diákszervezet együttműködések támogatását;
- Az érettségi és szakmai vizsgák tapasztalatainak hatékony hasznosítását;
- Az innovatív tanítási-tanulási módszerek alkalmazása terén jelentkező tapasztalatok belső megosztását;
- Intézményi önértékelésből adódó teendők végrehajtását, az eredmények elemzését;
- Az iskolai lemorzsolódás csökkentése érdekében tett intézkedések, a GINOP-6.2.3-17 projekthez készített cselekvési terv messzemenő figyelembevételével, a jó gyakorlatok átmentésével, beépítésével az intézmény mindennapi életébe:
- Tanulói előrehaladást támogató mentori és egyéb tevékenységeket;
- Szakemberek bevonását a veszélyeztetett tanulók helyzetének a megoldására;
- Esetkonferencia szervezését (gyermekjóléti szolgálat, családsegítő, iskolapszichológus, az intézményi gyermek-és ifjúságvédelmi felelős, szociális munkás, az adott osztályban tanító oktatók bevonásával) a tanuló előrehaladásának támogatása érdekében,
- Gyermekvédelmi jelzőrendszeren keresztül történő beavatkozás, veszélyeztetettség jelzése, külső támogató segítség (gyermekjóléti szolgálat, nevelési tanácsadó, szakszolgálat stb.) felé irányítás,
- Önismereti, szociális készségeket fejlesztő foglalkozásokon való részvételt.
Az oktatói munka belső ellenőrzésének feladatai
- biztosítsa az iskola szakmai munkájának jogszerű (a jogszabályok, a nemzeti alaptanterv, a kerettanterv, valamint az iskola szakmai programja szerint előírt) működését,
- segítse elő az intézményben folyó nevelő és oktató munka eredményességét, hatékonyságát,
- az igazgatóság számára megfelelő mennyiségű információt szolgáltasson az oktatók munkavégzéséről,
- szolgáltasson megfelelő számú adatot és tényt az intézmény nevelő és oktató munkájával kapcsolatos belső és külső értékelések elkészítéséhez.
A működésünket meghatározó/szabályozó jogszabályok:
- Alaptörvény
- A gyermekek védelméről szóló 1997.XXXI.tv.
- A gyermekek jogairól szóló Egyezményt kihirdető 1989.évi LXV. Törvény
- Az aktuális tanév rendjéről szóló rendelet
- Az aktuális év munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló rendelet
- A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC (bizonyos szakaszai: pl. ide került a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjének szabályozása)
- A nevelési és oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendelet (szakképzésre is vonatkozó szakaszai)
- A szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. Törvény
- A szakképzési törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. (II.7.) Korm.r.
- A 100/1997. (VI. 13.) Korm. rendelet az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról
- Az érettségi vizsga részletes követelményeiről szóló 40/2002. (V. 24.) OM rendelet módosításáról
- 51/2012. (XII. 21.) EMMI rendelet a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről
- A Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény
- a Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény közoktatási intézményekben történő végrehajtásáról rendelkező, 326/2013.(VIII.30.) Korm. rendelet, (szakképzésre is vonatkozó szakaszai)
- A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtására kiadott 229/2012.(VIII.28.) rendelet, (szakképzésre is vonatkozó szakaszai)
- A 362/2011.(XII.30.) Korm. rendelet az oktatási igazolványokról
- Az államháztartás működési rendjéről szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet
- A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról, a szabálysértési nyilvántartás rendszeréről szóló 2012. évi II. Törvény
- évi CXII. tv. az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról
- Ágazati ajánlások a szakképzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez